Puhelimessa asiointi jos mikä syö paitsi aikaa, myös hermoja. Firmat ovat kätevästi kääntäneet työn tekemisen tavallaan asiakkaalle itselleen, ja pahimmat rahastavat olette jonossa pimpelipompelimusiikin kuuntelemisestakin. Saati, jos läpi onnistut jotenkin johonkin pääsemään.

Lähestyvän muuton takia on tullut hoideltua asioita puhelimitse. Vaihtelevalla menestyksellä.

Raivo kohoaa mielettömiin sfääreihin, kun ensin jatkuvan jonottamisen jälkeen vihdoin pääset läpi, eikä linjalla vieläkään ole ihmistä. Ehei, sieltä tulee monotoonisella nauhoiteäänellä jos asianne koskee xxx painakaa 1, jos asianne koskee xxx painakaa 2 jne jne, monella kielellä – ja moneen kertaan, koska todennäköisesti mikään listassa mainittu vaihtoehto ei tunnu täsmälleen oikealta.

Fiksuimmat firmat armahtavat asiakkaan tässä vaiheessa, lopulta vastaa oikea ihminen. Ja syytä onkin, sillä ainakin Viisaan Naisen kännykässä näyttö pimenee normaalisti hyvinkin äkkiä, eikä niitä numeroita niin vain siitä ruudulta sitten painella.

Sähköyhtiölle täydet pisteet. Jonotus oli melko lyhyt, ja jotenkin onnistuin tavoittamaan heti oikean ihmisen. Jopa oikealla kielellä. Asiat hoituivat sujuvasti.
Tai no, enhän toki vielä ole käynyt uudessa asunnossa kokeilemassa tuleeko virtaa…

Toisaalta mikään näistä firmoista ei ole pystynyt vetämään niin korkeita vitutuspisteitä kuin EuroPark kevään mittaan.
Erinäisistä syistä autoa on jouduttu pitämään Messukeskuksen parkkihallissa, firman piikkiin ja sopimuksilla. Firma maksaa suoraan laskut.

Tai näin kuviteltiin. Messukeskuksen EuroParkin uusi, hieno kameravalvonta ja siihen perustuva laskutus toimivat vain EuroParkin mielestä. Käytännössä sieltä tulla tupsahteli laskuja irtopäiviltä. Pitkään sekä sitkeästi. Siitäkin huolimatta, että firman koneelta näkyi niiden tulleen jo maksettua.

EuroPark on näppäränä norjalaisena ulkoistanut sekä puhelinpalvelunsa, että laskutuksensa. Kukaan ei tiedä mistään mitään, mikään ei kuulu kenellekään. Valituksista ei ole mitään apua.
-Mutta rahastaa niillä puheluilla kyllä osataan. Parikymppiä hujahteli tuosta noin vaan jo yhden ainoan laskun selvimisen myötä.

Lopulta firmassakin taidettiin polttaa päreet. En tiedä mitä sieltä EuroParkille sanottiin ja kenet saatiin käsiin, mutta nyt hetki on saatu olla tuplalaskutukselta rauhassa.
Joka tapauksessa jos käytätte EuroParkin halleja, pitäkään kaikki tositteet visusti tallessa.
Ja varautukaa siihen, että sen kanssa asiointiin verrattuna joku pimpelipom olette edelleen jonossa on pientä hermojen kuumentumista.

https://www.europark.fi/news/168/55/Messukeskus-uudistaa-pysaekoeintipalvelunsa-kumppaninaan-EuroPark/