Taistelu Europarkin kanssa alkoi jo kesäkuun alussa. Posti alkoi kantaa laskuja irrallisilta parkkipäiviltä, vaikka oma työnantaja jo maksoi koko kuukaudelta. Puhelinrumba vei paitsi rahaa, myös hermoja. Norjalaisena firmana Europark on näppärästi ulkoistanut kaiken suomalaisille puhelinpalveluille, joista jokainen vastaa ja tietää vain omasta palasestaan. Pimpelipom olette jonossa ajaltakin eurot kilisivät menemään - ilman mitään takeita siitä, että löytyisi ketään, joka virheen pystyisi tai viitsisi edes yrittää korjata.

Onneksi oman firman konttori otti asian hoitaakseen. Useampaankin kertaan. Sielläkin alkoi jo käydä käämi kuumana moisesta tuplakaskutuksesta, jossa ei ollut mitään logiikkaakaan: jos käytit hallia vaikkapa 15 päivää, sait laskun vain osalta jne.
Tästä Viisas Nainen on avautunut täällä aiemminkin, 27.6. tekstissään.

Asian piti olla kunnossa vihdoin. Hetken aikaa menikin hyvin. Sitten kolahti taas laatikkoon kirje. Tällä kertaa perintäfirmalta. Nyt uhkailtiin ulosottoon joutumisella ja luottotietojen menetyksellä, mikäli toukokuun laskua ei makseta pikaisesti.
Pikaisesti, koska vaikka laskun päiväyksestä eräpäivään on peräti 10 vuorokautta, se nykyisellä postilaitoksen jakelunopeudella kutistui kummasti.

No, oleellisinta ei ole postin nopeus, vaan laskun virheellisyys. Asia, jonka piti olla järjestyksessä, lävähtikin taas eteen.

Mitä teet? Annat periksi ja pelästyneenä maksat? Kiristelet hampaitasi aiheettomasta menoerästä säilyäksesi kunnon luottotietoisena kansalaisena. Vai alatko ihan periaatteesta vääntää rautakangesta, ties monettako kertaa?
Maksat laskun ja alat sitten vääntää rautalangasta sekä periä summaa takaisin?

Jotenkin herää vahva epäily, ettei tätä selvää kusetusta harrasteta Europarkin taholta vain yhtä tai kahta pysäköijää kohtaan. Tuplalaskutushan tuottoisaa, jos mikä! Rahaa kilisee, kunhan vain teet virheellisistä laskuista valittamisen mahdottomaksi. Suorastaan nerokasta!

Todennäköisesti yksityishenkilöt nostavat kätensä pystyyn ja kärsivät.
Onneksi isot firmat ovat häijympiä, eivätkä hyväksy tällaista. Jäämme siis vain odottamaan kuinka firman konttorilla käämi punaisena jatketaan valitttamista - ja dadaa, ehtivätkö luottotiedot sillä aikaa mennä hurahtaa.
Voitte nimittäin olla varmoja, ettei Europark tule edes perintäyhtiön kautta saamaan yhtä ainuttakaan euroa, joka sille ei kuulu.
Vituttaa. Raskaasti.